post!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Romy Slagter - WaarBenJij.nu post!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Romy Slagter - WaarBenJij.nu

post!!

Blijf op de hoogte en volg Romy

26 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Heel lief al die reacties, doet me erg goed :) !
Afgelopen week hebben we een rustige week gehad en zal het dus ook een klein verslag worden.

Ik eindigde het verhaal met een klein stukje over Holi Paghwa. We moesten die dinsdag erna gewoon weer naar stage en deze dag viel voor ons beide dus ook erg zwaar. Gelukkig zijn we hier altijd om 13 uur klaar en konden we dus optimaal genieten van ons middagdutje, hihi.

Donderdag gingen we een extra dag naar stage, deze dag zouden de begeleiders komen vanuit Nederland. Ron en Frank. Zij kwamen in de ochtend om 8 uur en konden dus ook de vlaggenparade zien, wat ik elke morgen nog steeds heel leuk vind. Het zingen van het volkslied waarbij de vlag van Suriname wordt gehesen. Daarna kwamen ze bij mij in de klas en dan wordt de dag altijd begonnen met een gebed, na het gebed mag de leerkracht , ik in dit geval, de dag en de les beginnen. Ik begon met een rekenles en dan het herhalen van de keersommen . Aangezien deze kinderen de keersommen nog niet beheersen. Dit was één van de eerste lessen die ik echt heb aangepakt zoals ik dat in Nederland ook zou doen en de kinderen reageerde hier heel goed op. Zelfs mijn mentor vond het leuk en ik mag het vaker doen zei ze. Terwijl ik eerder die week te horen kreeg dat, dat toch niet de bedoeling was. Waar een bezoek van twee Nederlandse docenten wel niet goed voor is. Van Ron en Frank kreeg ik achteraf ook positieve geluiden dus dat was ook fijn. Ze hebben ook een filmpje gemaakt van dit bezoek, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Donderdagavond begon dan voor ons weer het weekend met de salsa les, morgen is alweer onze laatste les waarbij we moeten afdansen, spannend!!
Vrijdag hebben we een rustige dag gehad en ’s avonds zijn we gaan stappen met een paar andere meiden.
Zaterdag was er een bakbana feest, dit was ter ere van de 8 nieuwe Belgen die in ons huis kwamen. Er werd dus heerlijk voor ons gekookt en hier was niet alleen maar bakbana maar ook aubergine in een super lekker beslag , ik neem de mix mee naar huis, dus als ik weer thuis ben zal ik het voor jullie maken. Het is namelijk overheerlijk!! Na het heerlijke eten hadden we weer een gezellige verjaardag( ja de verjaardagen gaan hier maar door in Suriname). Op deze verjaardag hoorde we ook dat als we post wilde ontvangen dat we dan gewoon even moesten bellen, nou dat moesten we maandag dan maar even doen.

Zondag wilde we gaan zwemmen, alleen we werden wakker met …. regen….. Dus we besloten maar te gaan winkelen, een goede oplossingen dachten wij. Totdat de Iphone van Carmen ermee ophield…
Gelukkig zitten we met genoeg mensen in huis en ook een super slimme Belg met veel verstand van Apple en dit heeft alles weer gemaakt. Intussen waren we wel 2/3 uur verder en hadden we geen zin meer om te gaan winkelen.

Maandagmiddag na stage, meteen de post gebeld want, ja ik verwachtte een pakketje uit Nederland. Ja !! Het pakketje was binnen en kon ik meteen ophalen. Het was niet heel ver weg, 15 minuten fietsen, dus ik ging weg op de fiets. Eenmaal aangekomen duurde het een eeuwigheid en ze zeiden : Nee mevrouw het is er niet, u moet echt eerst een nummer hebben dan kunnen we het ophalen. Dus ik vertelde doodleuk dat ik net had gebeld voor brieven en een pakketje. Toen moest ik ineens naar de andere kant want, daar zou het dan liggen.. Gelukkig kwam ik aan de andere kant en hadden ze wel ineens brieven en een kaartje waarmee ik het pakketje kon ophalen. Inmiddels al 14.15 en de pakketdienst was om 14 uur dicht, ik dacht nou ik ga dan wel via de achter ingang die was nog open. Meteen : Ho, Ho u bent te laat, dus ik aangegeven dat ik er net ook was en dat ik graag het pakketje wilde meenemen. Nou hij kon het dan nog wel even voor me pakken. Pakketje in mijn hand, zegt de beste man, mag ik uw paspoort even. Ik denk paspoort.. die heb ik niet mee natuurlijk… Ja helaas geen pakketje kom morgen maar weer terug.

Dinsdag (gisteren) meteen na stage door, zodat ik ruim op tijd zou zijn voor de post , hup naar binnen kaartje afgeven en weg met mijn pakketje. Helaas ging dit iets minder soepel dan ik had gehoopt. Eenmaal binnen moest ik een half uur wachten totdat ze m’n pakketje hadden, terwijl die gisteren ook dichtbij lag maar goed.. Pakketje in mijn handen, zegt dezelfde beste man, u mag even naar de kassa. Ik dacht : Kassa…?? Ik heb geen geld mee, dus op dat moment voelde ik me echt zo stom, dat ik dat niet gewoon mee had genomen.. De beste man zei dus heel vrolijk, kom morgen maar weer terug… In de hitte drie keer naar het postkantoor fietsen is echt geen pretje.. Dus ik heb daar een beetje stennis gemaakt en uiteindelijk kwam er een hele vriendelijke manager en die zei ik kom het wel naar u huis brengen vanmiddag. Dus ik heb ’s middags heel fijn mijn pakketje kunnen openen met daarin hele lieve dingen van iedereen! Heel blij met het pakketje maar misschien minstens net zo blij dat ik niet nog een keer op en neer hoefde te fietsen!

Dit weekend gaan we weer op trip dus volgende week zal het verslag misschien weer wat spannender worden.
Heel veel liefss


  • 26 Maart 2014 - 20:50

    Mandy:

    Yes yes yes! Eindelijk was het pakketje er. Het heeft je moeite gekost haha, maar dan heb je ook wat. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat lieverd! Een dikke kus, ik mis je!

  • 26 Maart 2014 - 20:56

    Je Zusje:

    Hoihoi!
    Wat een gedoe allemaal! Wel super dat de begeleiders uit Nederland zo postitief waren! Ik had ook niet anders verwacht hihi!
    Een wat korter stuk, maar alsnog weer super!
    Heel veel plezier met je trip en tot Skype maarweer!!

    Loveyou dikke kus xx

  • 26 Maart 2014 - 21:23

    Mama:

    Hoi lieverd!

    Ja je moest er wel wat voor doen om het pakketje te krijgen, maar dan heb je ook wat!!
    Toch weer een leuk verhaal. Wat goed dat de kinderen de les in keersommen zo goed oppakken, je kan trots zijn op je zelf!!
    Dikke kus mama ook aan Carmen.

  • 26 Maart 2014 - 22:13

    Paps:

    Ha Lieverd, Ik begrijp dat we je een groot plezier doen om regelmatig een pakketje te sturen. Ben je naast Salsa toch nog sportief bezig met al dat heen en weer fietsen. Ik ben ook erg benieuwd naar die film van je lesgeven en vooral van die vlaggenparade. Dat je de les met gebed moet beginnen vind ik ook erg goed natuurlijk. Helaas hoef ik dat niet mer te doen bij mij op school.
    Ook ik kijk uit naar je volgend verslag en dit beloofd heel wat te worden als ik zie wat jullie allemaal van plan zijn. Ook kan ik me nu al verheugen op je eerste Surinaamse feestmaal. Ik ben trots op je xxxxx Paps ook aan Carmen ( Ga vrijdag je kabeltje en ander zooi naar ouders Carmen brengen)

  • 26 Maart 2014 - 22:38

    Danielle:

    Hahahahahaha zoooo typisch surinaams haha!! Heerlijk voor mij om te lezen, balen voor jou!!!! Geniet van je pakket en je brieven xx

  • 26 Maart 2014 - 22:45

    Je Zus:

    Hahahha! Wat n gedoe om t pakketje' jammer dat deze te laat was! En wij maar in spanning wachten en niks zeggen! Fijn dat t allemaal goed gekomen is! Ben zo benieuwd hoe het salsa dansen gaat! Mega jaloers je kan t nu kei goed natuurlijk! Fijn dat je op de stage ook lekker je eigen ding kan doen! Genieten!
    Leuk verslag opnieuw! Trots op je! Hou van je!!!

  • 28 Maart 2014 - 01:00

    Peter:

    Wat een leven daar! Superstage waarbij je meer vermoeid raakt van alle indrukken/uitgaan/salsa dansen, dan met werken. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 11916

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Buitenland stage Suriname

Landen bezocht: