De tijd vliegt voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Romy Slagter - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Romy Slagter - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Romy

25 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Gu neti!

Wat vliegt de tijd voorbij! We zijn er nu al meer dan een week en we beginnen goed te wennen aan de mensen, cultuur en vooral het weer.

Ik begin even waar ik was gebleven, het fietsen langs onze stagescholen. Dit was nogal een avontuur aangezien het snikheet is en er veels te veel eenrichtingswegen zijn. Diezelfde avond hebben we met Luuk en Luuk gegeten bij Zus en Zo, heel grappig om bekenden tegen te komen in het verre Suriname.

Na al het fietsen van de afgelopen dagen was het toch echt tijd voor eerste stapavondjes in Suriname. We waren erg benieuwd naar het avondleven hier.
De eerste avond, donderdag, naar Havanna met wat huisgenootjes. Dit was een leuke club , waar tot één uur salsa is en daarna gewoon van alles wat. Een super avondje om mee te beginnen.
Alleen toen we thuis kwamen hadden we een verrassing in onze kamer… Een gekko in onze kamer, nou moest die dus echt weg van de kamer anders konden we, of naja ik , niet slapen.. Gelukkig kwam een huisgenootje ons helpen en heeft hem weggejaagd. Dus we konden weer rustig gaan slapen.

Vrijdag hadden we er nog geen genoeg van en gingen we met de dames van de Pabo en met Luuk en Luuk een bezoekje brengen aan ’t Vat en door naar club Tequila, dit viel helaas wel tegen dus zijn we maar terug gegaan naar ons huisje. In ons huisje kwamen we alleen weer tot een verrassing te staan, de gekko zat er weer en is dus waarschijnlijk nooit weggeweest!!! Gelukkig kwam een ander huisgenootje het beestje vangen en we konden dus fijn slapen.. Dit beloofd wat voor onze tripjes in de jungle..

Zaterdag moesten we het nog maar eens proberen. We gingen naar Zsa Zsa Zsu, hier hebben we ons weer uitstekend vermaakt :)

Vandaag was het dan zover, het begin van de stage. We waren allebei erg zenuwachtig, maar uiteindelijk viel het allemaal reuze mee. We werden zo rond 6 uur wakker, ja we moeten hier ook vroeg op staan!! Helaas werden we wakker en het regende keihard.. nou gelukkig was het droog toen Carmen naar school fietste, helaas was dit voor mij (een kwartier later) andere koek en was ik zeiknat bij aankomst op mijn eerste dag op stage.
Het was een bijzondere ervaring, we begonnen met een vlaggenparade waarbij de leerlingen het volkslied zingen en de vlag hijsen. Na het volkslied houdt de directeur een zegje en spreekt het gebed uit . Na het gebed werd ik ineens naar voren geroepen en moest ik mij maar even (spontaan) voorstellen aan de hele school. Na deze ceremonie mochten we naar de klassen, ik heb de komende drie maanden klas 3 dat is Nederland groep 5. Mijn eerste indruk van deze dag was vooral saai.. De kinderen zijn eigenlijk constant aan het wachten .. Na een half uurtje kregen we pap (ik dacht dat het melk was.. ) dus toen ze aan mijn vroeg of ik ook wat wilde , wilde ik dat wel. Helaas was het bananen pap met rozijnen en dus niet te drinken !! Dat zal ik dus niet vaker aannemen.
Om 12.45 gaat de bel en dan mogen alle kinderen naar beneden en dan kunnen ze een bakje vullen met eten, erg lekker. Dit mag ik als juf ook, erg fijn!

Morgen alweer vrij vanwege de dag van de Revolutie en van het weekend hebben we ons eerste tripje naar Isadou/Jaw Jaw. Hier kijken we echt naar uit.
Het verslag is een beetje te lang en ik zal proberen iets vaker te schrijven zodat ze wat korter zullen zijn:)

Mo Syi <3

  • 25 Februari 2014 - 06:36

    Je Zusje :

    Jeeeh weer een verslag! Sommige dingen wist ik al, maar super om het zo te lezen!
    Ik hoop dat stage ook super leuk wordt voor je. Wat een avonturen. We spreken elkaar gauw weer! Tot Skype!

    Loveyouxxxxx

  • 25 Februari 2014 - 06:46

    Je Zus!:

    Wat n gaaf verslag weer!!! Zo super trots en jaloers als ik dit lees! Zelfs op je gekko avontuur! Hihih! Leuk dat t stappen n succes is! Op school wordt t naar mate je er bent en mensen kent vast leuker!! Heel veel plezier vandaag en ik hoop gauw weer n verslag te lezen!
    Love you! Dikke kus ook voor carmen!!!!

  • 25 Februari 2014 - 07:18

    Mama:

    Hoi lieverd,
    super leuk om dit verhaal te lezen! Dat de gekko er de volgende dag weer zat had ik nog niet gehoord en wat een verhaal van de bananendrank.
    Lieverd lekker genieten en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Dikke kus mama en een knuffel voor Carmen


  • 25 Februari 2014 - 07:34

    Avalon:

    Super gaaf om te lezen Romy!
    Heeel veel succes in Suriname!!

    Xx Avalon

  • 25 Februari 2014 - 10:50

    Meghan:

    Room!

    Wat een leuke verhalen! Vorige keer helemaal vergeten te reageren!
    Goed om te lezen dat je al wat meer begint te wennen en fijn dat er wat bekende mensen zijn. Wat betreft die regen, is het hier in Nederland ongeveer hetzelfde, maar we missen alleen nog de zon en ben dus heel jaloers op je! ;-)

    Geniet van je vrije dagje vandaag en heel veel succes deze week op stage (zonder bananenmelk dus! ;-))

    Liefs en een dikke kus!

  • 25 Februari 2014 - 15:46

    Papa:

    Ha Room Mooi verhaal en nog foto's erbij ook! Ben erg benieuwd naar je stage verhalen. Vergeet geen film te maken van die vlaggen ceremonie. En natuurlijk in de klas. Gewoon aanzetten.

    XXXX paps

  • 25 Februari 2014 - 17:35

    Eva:

    Leuk hoor Room!
    Geniet ervan,
    xx eva

  • 25 Februari 2014 - 18:17

    Margreet:

    Hoi lieve Room,

    Leuk om ons op de hoogte te houden van je belevenissen. Dit gaat een super stage worden. Geniet ervan. Hoop dat die Gekko niet je vaste roommate gaat worden. Veel plezier van het weekend en hou ons op de hoogte. Dikke knuff

  • 26 Februari 2014 - 01:42

    Laneen:

    Ha Romy,

    Tja een gekko is iets anders als een hond, maar goed het heeft ook 4 poten en een staart. hahahahahaha. Wel erg leuk om zo je avontuur in Suriname te kunnen volgen. Ben net als je ouders benieuwd naar de vlaggen ceremonie en de klas waar je stage in loopt. Volg je verhalen met veel plezier. Heel veel plezier daar en tot horens maar weer. Dikke knuffel Laneen

  • 27 Februari 2014 - 11:35

    Babet Möller:

    Hallo Rom,

    Jij kent mij niet en ik jou ook niet. Maar ik zat gisteren op de fiets inde sportschool en raakte aan de praat met de meneer die rechts van mij fietste: jouw vader. Hij verteld trots over zijn dochter en hoe lastig hij het vond toen je weg ging. Toen ik vroeg welke opleiding je deed en antwoordde dat je op de Pabo zit. Werd ik nieuwsgierig. Ik sta voor de klas en begeleidt ook studenten. Toen hij zei dat je naar Suriname was vertrokken vroeg ik met wie je was gegaan. Het antwoord verraste mij: Carmen. Haar heb ik tijdens haar LIO stage begeleid als opleider in de school. Je vader was minstens zo enthousiast en dus hebben we even mailadressen uitgewisseld en stuurde hij mij de link naar jouw blog. Heel leuk om te lezen. Wil je de groeten van mij aan Carmen over brengen en zeggen dat ze vooral moet genieten daar?! Voor jou natuurlijk ook nog heel veel plezier, wat een avontuur.

    Groetjes Babet

  • 01 Maart 2014 - 16:34

    Marja:

    Hallo Romy,

    Leuk om te lezen dat je het naar de zin hebt. Wat een avontuur, met gekko, jungletocht, vlaggenparade enz. Geniet ervan.
    Groetjes Marja en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 11911

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Buitenland stage Suriname

Landen bezocht: